Vraag en antwoord – Veilig bezoek

Hoe reserveer ik een toegangskaartje? Wat zijn de openingstijden? Wij snappen dat je misschien nog wat vragen hebt over jouw bezoek. Lees hier alle informatie over een veilig bezoek.

Entreebewijs en reservering

Ik heb een reservering voor een dagdeel gemaakt. Hoe lang mag ik in het park blijven?

Vanaf nu is het weer mogelijk om het Dolfinarium een hele dag te bezoeken. Dit betekent dat je niet meer hoeft te kiezen welk dagdeel je het park bezoekt. Het Dolfinarium is geopend van 10.00 tot 17.00 uur.

Als je al een reservering had gemaakt voor een specifieke datum en dagdeel dan ben je op de gekozen datum welkom van 10.00 tot 17.00 uur.

Ik heb al een ticket. Kan ik op elk datum het Dolfinarium bezoeken?

Nee, dat is niet mogelijk. Ook als je al eerder een ticket voor het Dolfinarium hebt gekocht, moet je online een datum  reserveren. In verband met de maatregelen omtrent het coronavirus is de capaciteit op het park beperkt. Daarom moet je je bezoek vooraf aanmelden. Hoe dit werkt staat in de e-mail die je hebt gekregen van het bedrijf waar je je ticket hebt gekocht.

Kom niet zomaar naar het Dolfinarium. Zonder reservering kunnen we je helaas geen toegang verlenen.

Ik heb bij Dolfinarium een ticket zonder datum gekocht. Moet ik toch online reserveren?

Ja, zonder online reservering kunnen we geen toegang garanderen. In verband met de maatregelen omtrent het coronavirus is de capaciteit op het park beperkt. Om zoveel mogelijk mensen op een veilige manier te laten genieten van het park, werken we daarom met een aangepast programma.

Kom niet zomaar naar het Dolfinarium. Zonder reservering kunnen we je helaas geen toegang verlenen.

Ik heb al eerder een ticket gekocht. Waarom moet ik nu toch online een datum reserveren?

Ook als je al eerder een ticket voor het Dolfinarium hebt gekocht, moet je online reserveren. Zonder online reservering kunnen we geen toegang garanderen. In verband met de maatregelen omtrent het coronavirus is de capaciteit op het park beperkt. Om zoveel mogelijk mensen op een veilige manier te laten genieten van het park, werken we daarom met een aangepast programma. Hoe het reserveren werkt staat in de e-mail die je hebt gekregen van het bedrijf waar je je ticket hebt gekocht.

Let op: je hebt per persoon een reservering nodig.

Kom niet zomaar naar het Dolfinarium. Zonder reservering kunnen we je helaas geen toegang verlenen.

Hoe reserveer ik met de barcode een plaats voor meerdere leden van mijn gezelschap (als ik al een entreebewijs heb)?

Per entreebewijs kan je 1 plek reserveren. Vervolg dezelfde stappen voor alle entreebewijzen om je bestelling compleet te maken. Dit zijn de stappen:

Pak je entreebewijs en zoek de barcode op. Ga vervolgens naar webshop via de link https://tickets.dolfinarium.nl/storefront/hotdeals/. Voer de eerste 16 cijfers van je barcode in het vakje ‘Promotiecode’ en druk daarna op de button ‘Valideer’. Je komt nu in de webshop bij het juist artikel. Klik tenslotte op ‘Boek nu’.

Kan ik 1 of meerdere tickets aan mijn boeking toevoegen?

Het is helaas niet mogelijk extra tickets aan een boeking toe te voegen. Ga naar onze webshop om de beschikbaarheid van de tickets op de dag van de boeking te bekijken.

Ik heb een ticket gekocht, maar heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Heb je je spam box al gecheckt? En is het bedrag nog niet van je rekening gehaald? Dan heb je nog geen ticket gekocht. Ga terug naar de webshop en probeer het opnieuw.

De webshop geeft aan dat er voor de gekozen datum geen tickets meer zijn. Wat kan ik doen?

We begrijpen je teleurstelling. In verband met de maatregelen omtrent het coronavirus is de capaciteit op het park beperkt. Gezien de grote vraag kan het voorkomen dat het park op bepaalde momenten is uitverkocht. Je kunt proberen om voor een andere datum tickets te kopen.

De komende periode zullen we langzaam de capaciteit opvoeren naar de nieuwe maximale capaciteit. Het kan daarom zijn dat we voor bepaalde dagen de capaciteit later gaan verhogen waardoor er extra tickets beschikbaar komen. Hou de website daarom goed in de gaten.

Tip: geef in de webshop eerst aan hoeveel tickets je zoekt. Je krijgt dan alleen de dagen te zien waarop dit aantal nog beschikbaar is.

Kan ik op een wachtlijst geplaatst worden voor een dag die al vol is?

Nee, helaas is het niet mogelijk om op een wachtlijst te worden geplaatst.

Kan ik mijn ticket omruilen voor een andere dag?

Helaas, het is niet mogelijk om een ticket om te ruilen voor een andere datum.

Ik wil één of meerdere tickets bijboeken, kan dat?

Kijk op onze website om te zien of er nog tickets beschikbaar zijn.

Voor wie moet ik een reservering maken?

Alle bezoekers van Dolfinarium moeten vooraf hun bezoek aanmelden. Dit geldt dus niet alleen voor betalende bezoekers, maar ook voor kinderen tot en met 2 jaar en begeleiders van mindervalide bezoekers. Ook abonnementhouders dienen vooraf te reserveren.

Kan ik telefonisch, bij de kassa of via e-mail reserveren?

Reserveren kan alleen via onze website. Helaas is het niet mogelijk om tickets of reserveringen telefonisch of via e-mail te reserveren. De kassa’s zijn gesloten om drukte te voorkomen. Bestel de tickets en reservering daarom makkelijk en snel op onze website.

Kan ik spontaan naar het Dolfinarium komen en ter plekke een entreebewijs kopen?

Nee. Alle bezoekers van Dolfinarium moeten vooraf online hun entreebewijs kopen of bezoek reserveren. Dit kan niet aan de kassa. De kassa’s zijn gesloten.

Ik heb een reservering staan voor een groep (groep, schoolreisje of zakelijk evenement), gaat deze door?

Over jouw reservering zal contact met je opgenomen worden over de mogelijkheden. Nieuwe aanvragen worden beoordeeld binnen de nieuwe 1,5 meter werkwijze.

Ik heb een kortingsbon? Kan ik die nog gebruiken?

Op dit moment moeten alle bezoekers van Dolfinarium vooraf online hun entreebewijs kopen of bezoek reserveren. De kassa’s zijn gesloten. Helaas is het nu niet mogelijk om een kortingsbon te gebruiken in onze webshop. Wij onderzoeken nog wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Abonnementen

Wat gebeurt er met mijn abonnement nu het Dolfinarium tijdelijk gesloten is geweest?

We nemen via e-mail contact op met alle abonnementhouders om uit te leggen wat de nieuwe werkwijze is en welke compensatiemogelijkheden er zijn.

Ik heb een abonnement. Kan ik op elk tijdstip het Dolfinarium bezoeken?

Nee, dat is niet mogelijk. In verband met de maatregelen omtrent het coronavirus is de capaciteit op het park beperkt. Daarom moet iedereen zijn bezoek vooraf aanmelden. Dus ook als je een abonnement hebt. Hoe dit werkt staat in de e-mail die je van ons hebt gekregen.

Zonder reservering kunnen we je helaas geen toegang verlenen.

Ik heb een abonnement en wil een plaats reserveren. Hoe reserveer ik met mijn unieke code een plaats voor meerdere leden van mijn gezin?

Per unieke code kan je 1 plek reserveren. Vervolg dezelfde stappen voor alle gezinsleden om je bestelling compleet te maken. Dit zijn de stappen:

Pak je entreebewijs en zoek de unieke code op. Ga vervolgens naar webshop via de link https://tickets.dolfinarium.nl/storefront/hotdeals/. Voer de unieke code in het vakje ‘Promotiecode’ en druk daarna op de button ‘Valideer’. Je komt nu in de webshop bij het juist artikel. Klik tenslotte op ‘Boek nu’.

Ik heb een abonnement en wil een introducé meenemen.

Op dit moment moeten alle bezoekers van Dolfinarium vooraf online hun entreebewijs kopen of bezoek reserveren. De kassa’s zijn gesloten. Helaas is het nu niet mogelijk om een entreebewijs voor een introducé te kopen in onze webshop. Wij onderzoeken nog wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Ik wil een nieuw abonnement aanschaffen, kan dat?

Nee helaas, momenteel is het nog niet mogelijk om een abonnement aan te schaffen als je nog geen bestaande abonnementhouder bent. We hopen later in het seizoen de verkoop hiervan weer te kunnen starten.

Maatregelen

Welke maatregelen hebben jullie getroffen?

Om jullie bezoek veilig en verantwoord te laten verlopen hebben we zowel voor- als achter de schermen maatregelen getroffen. Al deze maatregelen dragen bij aan een van de volgende punten:

· We zorgen voor 1,5 meter afstand tussen huishoudens

· We zorgen voor voldoende en heldere informatie

· We zorgen voor extra hygiëne maatregelen

Hoe garanderen jullie 1,5 meter afstand op het park?

Wij hebben een gele en een blauwe looproute gecreëerd om de bezoekers te verspreiden. Het kan voorkomen dat onze medewerkers je vragen met een bepaalde route te starten, zodat we onze bezoekers zo optimaal mogelijk over het park verspreiden. Op beide looproutes geldt een verplichte looprichting.

Rondom de dierverblijven hebben we witte markeringen op de grond aangebracht vanaf waar je naar de dieren kunt kijken. Deze markeringen zijn 2 meter uit elkaar geplaatst, zodat op elke markering een huishouden kan staan.

Verder is het personeel bij de entree met plexiglas afgeschermd en houden we afstand bij het scannen van de tickets.

Kan ik met contant geld betalen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je kunt enkel contactloos met pin of mobiele telefoon betalen.

Moet ik nog ergens op letten met het parkeren?

Het parkeren geschiedt op gemeentelijke parkeerterreinen. We adviseren je om je parkeerticket vooraf aan te schaffen via https://www.harderwijk.nl/parkeren/online-parkeerkaarten-p2_43368/ 

Op bepaalde momenten geldt een verplichte looproute naar de ingang van het Dolfinarium. Let op daarom goed op de bebording op het parkeerterrein en volg instructies van de medewerkers van parkeerbeheer op.

Wat verwachten we van jou?

We snappen dat in je enthousiasme om de dieren van dichtbij te bekijken soms alle regeltjes even vergeet. Ondanks dat we je enthousiasme begrijpen is het noodzakelijk om wel de 1,5 meter afstand te behouden tot andere gezinnen. Dit betekent dat je soms wat meer geduld moet hebben, zodat ook andere bezoekers de dieren goed kunnen bekijken.

Daarnaast spelen onze medewerkers een belangrijke rol in een veilig dagje uit, volg hun aanwijzingen daarom altijd op.

Tenslotte vinden we het belangrijk dat je voordat je naar het Dolfinarium afreist je goed beoordeelt of je kunt komen. In de volgende gevallen dien je (conform het RIVM richtlijnen) thuis te blijven en mag je het Dolfinarium dus niet bezoeken:

· Als je (milde) verkoudheidsklachten hebt zoals niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, en/of verhoging/koorts, moet je thuis blijven.

· Als iemand uit je gezin koorts heeft, moet iedereen uit het gezin thuis blijven.

Wat gebeurt er met mijn ticket als ik vanwege ziekte niet naar het park kan komen?

Neem in dat geval contact op met onze gastenservice, bij voorkeur via e-mail: [email protected]

Maken jullie ook extra schoon?

Zeker! Toiletten worden met grote regelmaat gereinigd en medewerkers zijn continu bezig om handcontactpunten op het park te reinigen en/of desinfecteren.

Kan ik mijn handen ergens desinfecteren?

Jazeker! Bij de ingang van het park, bij alle toiletgebouwen, bij de ingangen van DolfijndoMijn en op een aantal centrale locaties op het park is alcohol-gel beschikbaar om je handen mee te desinfecteren.

Mag ik een mondkapje op?

Voor een bezoek aan het Dolfinarium is een mondkapje niet verplicht, als je er toch graag een wilt dragen dan is dat geen probleem. Mondkapjes zijn niet te koop op ons park.

Is er nog wel EHBO aanwezig op het park?

Uiteraard zijn er meerdere gediplomeerde EHBO-ers op ons park aanwezig. Het kan zijn dat de EHBO-er extra persoonlijke beschermingsmiddelen draagt zoals een mondkapje of een veiligheidsbril. Daarnaast kan het zijn dat onze EHBO ook jou vraagt om een mondkapje op te zetten tijdens de behandeling (door Dolfinarium verstrekt), of dat we je vragen om de pleister zelf op te plakken.

Park

Zijn er nog voorstellingen en presentaties?

Om drukte bij de dierverblijven te voorkomen zijn er (m.u.v. dolfijnenvoorstelling Oceanica) geen voorstellingen of presentaties op vooraf gecommuniceerde tijdstippen. Wel worden alle dieren regelmatig gevoerd en zullen de verzorgers daar een korte uitleg bij geven.

Rondom de dierverblijven hebben we witte markeringen op de grond aangebracht, vanaf waar je naar de dieren kunt kijken. Deze markeringen zijn 2 meter uit elkaar geplaatst, zodat op elke markering een huishouden kan staan.

Is Waterpret geopend?

Ja, Waterpret is geopend.

Kan ik nog op de foto met een dolfijn of zeeleeuw, ontbijten bij dolfijnen of een programma boeken

Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus is het voorlopig niet mogelijk om met een dolfijn of zeeleeuw op de foto te gaan of te ontbijten bij dolfijnen. Ook de educatieve programma’s (dichter bij dolfijnen en slapen bij dolfijnen) zijn tot nader order geannuleerd. Wij nemen contact met je op als je al een reservering hebt staan.

Kan ik de nieuwe dolfijnenvoorstelling Oceanica bekijken

Ja, dat kan! Bij de entree ontvang je een ticket ontvangen waarop staat hoe laat en via welke ingang je naar binnen moet. Eenmaal binnen zal ons personeel uitleggen waar je mag gaan zitten.

De capaciteit van een shift is afgestemd op de capaciteit van DolfijndoMijn, dus iedereen kan deze voorstelling bekijken. Let op: de toiletten in DolfijndoMijn zijn afgesloten.

Om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen is onder andere de capaciteit van DolfijndoMijn sterk gereduceerd en gebruiken we maximaal 5 ingangen om alle bezoekers naar binnen te laten.

Gaan alle voorstellingen gewoon door?

Al onze dieren zijn vanaf de looproutes te bewonderen én je kunt onze nieuwe dolfijnenvoorstelling Oceanica bekijken. Om te voorkomen dat te veel bezoekers op één locatie op het park zijn zullen er verder geen vooraf aangekondigde dierpresentaties of voedersessies zijn.

Is onderwaterruimte Onder Odiezee geopend?

Ja, deze is geopend maar het horecapunt is gesloten en al het meubilair is weggehaald. Ook geldt een maximale capaciteit en verplichte looprichting.

Bij de ingang van de Onder Odiezee hangt een stoplicht welke aangeeft of er voldoende capaciteit is.

Om ervoor te zorgen dat alle bezoekers van deze ruimte kunnen genieten kan het zijn dat onze medewerkers je vragen om door te (blijven) lopen.

Ingang verloopt via het trappenhuis en niet via de lift. De lift wordt alleen op aanvraag bediend voor mindervalide gasten. Kinderwagens en/of buggy’s kunnen boven geparkeerd worden.

Zijn de restaurants open?

Ons horeca aanbod is sterk aangepast en er zijn geen restaurants geopend. Wel zijn er een aantal horecapunten geopend waar je eten en/of drinken af kunt halen.

Zijn de winkels open?

Als je het park betreedt vind je meteen aan je rechterhand souvenirwinkel “De Andersom”. Dit is de enige souvenirwinkel die geopend is. Gebruik van een winkelmandje en het volgen van de aangegeven looproute is verplicht. Maximaal 1 gast per gezelschap is toegestaan

Zijn de toiletten open?

Vrijwel alle toiletten zijn geopend. Om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen zijn een aantal wasbakken en urinoirs afgesloten. Ook geldt er per toiletgebouw een maximale capaciteit, deze staat bij het betreden van het toilet aangegeven. De toiletten in DolfijndoMijn zijn afgesloten. Hou hier rekening mee als je de voorstelling gaat bezoeken.

Volg Dolfinarium
op social media!

Dolfinarium

Reserveer jouw bezoek!

Reserveer nu jouw bezoek voor seizoen 2020 en ontdek de wondere waterwereld van héél dichtbij!

Volgende show: 13:30 uur - Dolfijnenshow
Op dit moment: Actueel weerbeeld als pictogram 22 °C