neem
contact op
bestel
je tickets

FAQ

Waar kan ik terecht met problemen tijdens het kopen van online tickets?

De helpdesk kan helpen bij problemen of vragen tijdens het kopen van online tickets. Deze is te bereiken via 08 58 88 03 06.

Voor al je andere vragen kun je terecht bij het informatienummer van ons park: 0341 467 467

Welke kortingsacties hebben jullie op dit moment lopen?

Het Dolfinarium maakt landelijke acties die betrekking hebben op korting bij een bezoek aan het Dolfinarium nooit vooraf bekend. Het betreffen acties van zakelijke partners van het Dolfinarium.
Voor de actievoorwaarden en de actieperiodes verwijzen wij dan ook naar de advertenties en radio/tv-commercials van deze partners. Bij twijfel over de voorwaarden en uitvoering van een actie, geldt de opinie van het Dolfinarium als bindend.

Waar koop ik mijn entreebewijzen voor het Dolfinarium?

Je kunt entreebewijzen kopen aan onze kassa, via onze website of via een van onze voorverkoopadressen.

Waar kan ik een klacht indienen?

Alle medewerkers van het Dolfinarium doen hun uiterste best om je verblijf op het park zo aangenaam mogelijk te maken. Mocht je dit anders ervaren, dan stellen wij het op prijs als je ons hierover informeert. Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk worden ingediend bij onze Consumentenservice:

Dolfinarium
t.a.v. Consumentenservice
Strandboulevard Oost 1
3841 AB Harderwijk


Of via e-mail naar consumentenservice@dolfinarium.nl

Wij streven ernaar om elke klacht binnen 4 weken te beantwoorden. Het is ook mogelijk om op de dag van je bezoek een klachtenformulier in te vullen bij de receptie.

Mag ik tussendoor van het park af?

Bij het verlaten van het park verliest je entreebewijs zijn geldigheid. Indien je op de dag van je bezoek het park even wilt verlaten, dien je bij de kaartcontrole van het Dolfinarium een stempel op je hand te vragen. Deze stempel geeft je het recht om ons park die dag weer te betreden.

Mogen anderen mijn Spetter Pas, 2 Parken Pas of 3 Parken Pas gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Een Spetter Pas, 2 Parken Pas of 3 Parken Pas is persoonsgebonden en daarom niet overdraagbaar. Om dit te controleren staan de foto en de naam van de houder op de pas.

Zijn huisdieren toegestaan in het Dolfinarium?

In verband met de veiligheid van zowel de huisdieren als de zeedieren in ons park, zijn huisdieren helaas niet toegestaan in het Dolfinarium. Wij bieden ook geen opvang voor huisdieren.
Geleidehonden in opleiding zijn op ons park niet toegestaan. Volleerde geleidehonden kunnen, in overleg en op vertoon van een erkenningscertificaat, het park betreden.

Hebben jullie kinderwagentjes te leen?

Nee, helaas heeft het Dolfinarium geen kinderwagentjes te leen. We raden je dan ook aan om een eigen kinderwagen mee te nemen.

Mag ik mijn kinderwagen mee naar binnen nemen in het DolfijndoMijn?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Op last van de brandweer zijn buggy’s en kinderwagens niet toegestaan in DolfijndoMijn, De Zotte Zeeleeuwen, de Walrussenwal en Theater Zeezicht. Je kunt deze, op eigen risico, parkeren op de daarvoor bestemde plekken.

Ik heb gehoord dat jullie ook therapie met dolfijnen geven?

In het Dolfinarium vinden interactieve sessies met kinderen met Down syndroom en/of autisme plaats. Sinds september 2001 werkt het Dolfinarium samen met Stichting Sam.

Dit houdt in dat ons reguliere programma ‘In het water met de dolfijnen’ toegankelijk is voor kinderen met Down syndroom en/of autisme. Het Dolfinarium biedt hiertoe de faciliteiten en dierexpertise. De selectie en begeleiding van deze kinderen wordt geheel gedaan door Stichting Sam.

Al meer dan tien jaar werken Stichting SAM en het Dolfinarium nauw samen. Samen organiseren zij bijzondere ontmoetingen met dolfijnen voor kinderen met syndroom van Down, met autistische stoornissen en kinderen met aanverwante syndromen. Deze ontmoetingen vormen de basis van de therapie die door Stichting SAM aan de kinderen en hun familie wordt geboden.
Kijk voor meer informatie over de therapie bij Stichting SAM

Is er een magnetron waarin ik babyvoeding kan opwarmen?

In restaurant De Andersom en in restaurant De Dageraad staan magnetrons die gebruikt kunnen worden voor het opwarmen van een flesje melk of potje voeding voor de allerkleinsten.

Ik ben mijn abonnement verloren, wat nu?

Je kunt voor € 7,50 een duplicaat van je pas kopen bij de receptie van het Dolfinarium. Introducékaarten en vrijkaarten kunnen helaas niet vervangen worden. Een duplicaat van je verloren 3 Parken Pas kun je alleen verkrijgen bij het park waar je de pas hebt gekocht.

Hoe word ik dolfijnentrainer?

Op het moment dat er een vacature vrijkomt, komt deze op de website van het Dolfinarium te staan. Iedereen van 18 jaar of ouder kan dan een sollicitatiebrief sturen. Uit deze brieven wordt een selectie gemaakt. Een aantal briefschrijvers wordt uitgenodigd voor verschillende audities.
Tijdens deze audities wordt er gekeken of de sollicitanten echt geschikt zijn voor het werk. Eigenschappen waarop gelet wordt zijn enthousiasme, showgevoel, uitstraling, zwemvaardigheid en improvisatietalent. Natuurlijk is het ook erg belangrijk hoe de persoon binnen het team past en of het klikt met de dieren. Dus je wordt eigenlijk vooral op karakter en persoonlijke vaardigheden beoordeeld.

Als je wordt aangenomen krijg je een interne opleiding. Tijdens deze opleiding leer je van alles over de verzorging en de omgang met de dieren. Als je het werken met dieren over het algemeen leuk vindt, kun je voor een dierverzorgende opleiding kiezen (bijvoorbeeld aan de Middelbare Agrarische School in Barneveld of hogeschool Van Hall Larenstein in Leeuwarden).

Je zult begrijpen dat er veel mensen de ambitie hebben met dolfijnen te werken. De trainers bouwen een intensieve band op met de dieren en gaan ook niet snel weer weg. Er komen dus niet veel vacatures vrij. Daarom raden wij altijd aan een opleiding te kiezen die je sowieso leuk vindt, zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen.

Hoe laat beginnen de shows?

De showtijden hangen onder meer af van de weersomstandigheden en de verwachte drukte. Hierdoor wisselen de tijden van de diverse shows iedere dag.

We kunnen nu dan ook niet vertellen hoe laat de verschillende shows beginnen op de dag van je geplande bezoek. Rond half tien ’s ochtends zijn de defintieve showtijden van die dag bij ons bekend. Je kunt ze opvragen via telefoonnummer 0341- 467 467.

Bekijk hier de showtijden van vandaag en morgen

Kan ik betalen met Iris-cheques?

Bij de kassa van het Dolfinarium kun je betalen met Iris-cheques. In de souvenirwinkels, de restaurants en bij de horecapunten worden Iris-cheques niet geaccepteerd.

Kan ik een kluisje huren?

Je kunt op het Dolfinarium verschillende soorten kluisjes huren. De huur bedraagt per dag:

€ 4,- voor een kleine kluis
€ 7,- voor een grotere kluis
€ 8,- voor een groepskluis

Voor de groepskluis geldt een bedrag van € 10,- borg. Als je aan het eind van de dag de sleutel weer inlevert bij de receptie, krijg je de borg weer terug.

Kan ik in het Dolfinarium met dolfijnen zwemmen?

Het Dolfinarium heeft een aantal speciale programma's voor mensen die graag dolfijnen van heel dichtbij willen ontmoeten. Zo organiseren wij het programma ‘In het water met de dolfijnen’. Dit is een interactief programma waarin je op visite gaat in het buitengebied van de dolfijnen: de Odiezee. De invulling van het programma is telkens anders. Er is van alles mogelijk; bijzondere ontmoetingen, contact maken met de dolfijnen, meekijken met een training, voeren, spelen en wellicht een aanraking. Gedurende dit programma hebben deelnemers een wetsuit aan om zo bij de dieren in het water te kunnen. Als je graag meer over dit programma wilt weten, neem contact op met onze afdeling reserveringen (tel. 0341- 467 460).

Kan ik met Air Miles betalen?

Als je Air Miles wilt gebruiken voor een entreebewijs voor het Dolfinarium, bestel dan vooraf via airmiles.nl
Klik hier om uw entreebewijs met Air Miles te bestellen
Houd wel rekening met een levertijd van ongeveer 5 werkdagen. Aan de kassa van het Dolfinarium kunnen geen Air Miles worden afgeschreven.

Kan ik in het Dolfinarium blijven slapen?

Met je slaapzak lig je ‘onder water’. Voordat je in slaap valt kijk je nog een keer naar de rondzwemmende dolfijnen. En dan droom je weg… Voor kinderen van 8 t/m 12 jaar organiseren wij het programma Dromen bij Dolfijnen. Dit avontuur begint als het park dicht gaat en duurt tot de volgende dag als de poorten weer opengaan.

Tijdens het programma boordevol activiteiten ontdek je alles over de dieren, kom je op plaatsen waar je anders niet mag komen, doe je dingen die normaal gesproken alleen de trainers doen en slaap je bij de dolfijnen: onder water!

Als je graag meer over dit programma wilt weten, neem contact op met onze afdeling reserveringen (tel. 0341- 467 460).

Kan ik een scootmobiel huren of een rolstoel lenen?

Je kunt een scootmobiel huren voor  € 5,- plus € 45,- borg. Als je aan het eind van de dag de scootmobiel weer inlevert krijg je de borg terug.

Voor onze entree staat een beperkt aantal rolstoelen. Je kunt die tegen inworp van € 1, - lenen (systeem winkelwagentjes supermarkt).

Het is helaas niet mogelijk om vooraf een scootmobiel/rolstoel te reserveren. Als je zeker wilt zijn van een scootmobiel/rolstoel tijdens je bezoek, raden wij je daarom aan om je eigen mee te nemen.

Kan ik vooraf reserveren voor een show?

Met je entreebewijs heb je toegang tot het park en de diverse shows. Je kunt deze op eigen gelegenheid bezoeken.

Kan ik een plattegrond thuisgestuurd krijgen?

Bij de kaartcontrole ontvang je een gratis plattegrond met daarop de showtijden van die dag. Helaas is het niet mogelijk om voorafgaand aan je bezoek een plattegrond te ontvangen.

Bekijk hier de showtijden van vandaag en morgen.

Kan ik de ongebruikte entreebewijzen van 2013 ook gebruiken in 2014?

Nee, het is niet mogelijk om entreebewijzen van het vorige seizoen te gebruiken voor het huidige seizoen. Ze zijn ook niet inwisselbaar tegen contant geld.

Wat is het standpunt van het Dolfinarium t.a.v. documentaire ‘The Cove’?

Het standpunt van het Dolfinarium over The Cove is weergegeven in een bericht van 2010 en is nog steeds hetzelfde. Voor hen die zich een overwogen standpunt hierover willen vormen: kijk eens naar een interessante uitleg waarin argumenten uit The Cove worden weerlegd.